طریقه نصب حروف چلنیوم

 

نصب حروف برجسته چلنیوم اصلا کار دشواری نیست . به طور معمول انواع حروف برجسته نوعی زیرسازی دارند که معمولا از جنس PVC  میباشد . برای شروع میبایست یک پلات از طرح خود داشته باشیم که جنس آن کاغذی است. ابتدا پلات را روی محل نصب با چسب کاغذی یا هر نوع چسب نواری دیگر فیکس میکنیم ، سپس زیرسازی ها را تک تک روی پلات قرار داده و آنرا به زمینه پیچ میکنیم .

دقت داشته باشید که پیچ ها را محکم نبندید تا بتوانیم قبل از بستن روکش حروف کاغذ پلات را از زیر آن بیرون بکشیم . بعد از سوار کردن تمام زیرسازی ها روی نما پلات را جدا کرده و تمام پیچها را محکم میکنیم . در کارهایی که نور دارند باید سیم SMD  ها را از زیرسازی با ایجاد یک سوراخ روی آن رد کرده و به پشت تابلو هدایت کنیم .

سیم کشی حروف برجسته چلنیوم

بعد از انجام این کار برای تمام حروف حالا باید سیم ها را به هم وصل کنیم . دقت داشته باشید که اس ام دی ها به طور معمول 12 ولت هستند و اصلا نباید به برق شهری وصل شوند . و باید از ترانس سوئیپینگ برای روشن کردن آنها استفاده کنیم . اس ام دی ها هم مثل تمام لامپ ها مثبت و منفی دارند ولی برعکس وصل کردن برق ترانس به آنها آسیبی نمیزند .

در این مرحله باید از ترانس خود انشعاب هایی بگیریم بطوریکه سیمهای مثبت و منفی از پشت تمام حروف رد شده باشد . اکنون هر زیرسازی را باید به سیمهای اصلی ترانس وصل کنیم . در نهایت با روشن کردن ترانس چک میکنیم که تمام smd  ها روشن باشند .

بهتر است ترانس را در جایی قرار دهیم که آ به آن نخورد برای مثال موقع بارندگی . حالا وقت بستن روکش حروف است ،که میتواند حروف برجسته چلنیوم ساده یا چلنیوم پانچی باشد . حروف را یکی یکی روی زیر سازی خودش قرار داده و پیچ های کناری را میبندیم . تابلو چلنیوم ما نصب شد و آماده نمایش است.

5/5 (2 نظر)